5 stappen voor een Buitengewone Babyborrel

tamarin-fraenkel-IoFTfNkosHo-unsplash (1).jpg

Zijn jullie zwanger? Proficiat! Dan staan jullie heel wat ‘eerste momenten’ te wachten en een fase in je leven waarin een heuse ‘mindshift’ gebeurt. Geloof me, je gaat veel dingen in een ander daglicht zien binnenkort, ‘in a good way’.

Wil je de eerste weken na de bevalling even ‘gewoon genieten’ van elkaar, jullie gezinnetje en de tijd samen?  Dan is een babyborrel een goed idee!  Je viert samen met je familie en vrienden dit kleine wonder maar dan wel nadat je even bekomen bent.  Zo’n nieuw leven zet immers alles even op zijn kop.  Toch?  Op een positieve manier, maar niettemin… het brengt heel wat teweeg.

Hoe dan ook, misschien zijn een paar tips wel welkom voor de organisatie van jullie babyborrel?  Hier gaan we.

STAP 1: Pin the date!

Eerst en vooral: leg een datum vast.  Een maand of 2 na de geboorte is ideaal.  Zo kunnen jullie in alle rust wennen aan elkaar en dit nieuwe leventje.

STAP 2: Vind een locatie

Je locatie zou er eentje moeten zijn waar je je goed voelt en op je gemak bent.  Vraag jezelf af wat jij verwacht van een locatie voor de babyborrel van die kleine schat van je.  Is dat een grote tuin waarin de kinderen naar hartelust kunnen ravotten, op hun blote voeten als ze daar zin in hebben?  Wil je dat alles georganiseerd wordt voor je of doe je graag zelf de aankleding? Vind je duurzaamheid belangrijk en wil je dat je locatie daar ook aandacht aan besteedt?

Any way, een locatie zoeken die bij jou past dus.

STAP 3:  Kies de catering

Kook je graag zelf en zorg je zelf voor de hapjes en/of nagerechten? Of kies je liever voor professionele catering zodat je zorgeloos tijd en aandacht kan besteden aan je vrienden en familie? Dat kan allebei natuurlijk. Bepaal voor jezelf wat je wil en welk budget je hebt.

Hapjes&Co uit Kasterlee zorgt bijvoorbeeld voor een uitgebreid en lekker broodjes- of hapjesbuffet, aansluitend bij jouw wensen.  Bieke Meeus uit Arendonk tovert dan weer een fantastisch artisanaal dessertenbuffet op tafel. Met deze cateraars werken wij samen en we raden hen dan ook met een gerust hart aan.

catering babyborrel @tVeldt

STAP 4: Pimp je feest!

Is dat jouw ding?  Ben je graag bezig met de decoratie?  Maak dan een moodboard voor de inspiratie!  Da’s al dikke pret op voorhand.  Het helpt je ook bij de uiteindelijke uitwerking van je feest, want je hebt dan een mooie verzameling foto’s die je helpen. Een babyborrel leent zich ook prima om met allerlei duurzame DIY’s te experimenteren.  Flessen en potjes recycleren en er mooie seizoensbloemen in zetten bijvoorbeeld. Ben je een ‘Pinterester’? Kijk HIER dan voor inspiratie op onze Pinterestpagina!

pimp je babyborrel @tVeldt

Niet jouw ding? Wel dat van ons! Echt waar, dat doen we graag.  Dus we denken heel graag met je mee en kleden ‘t Veldt aan naar jouw wensen.  Op onze feestpagina kan je onze brochure downloaden, moest je meer willen weten.

STAP 5: Create memories! En leg ze vast.

It’s all about the moments! Dus geniet van het feestje en spendeer tijd met de mensen die je lief zijn. Vergeet die momenten niet vast te leggen. Misschien zit er een fotograaf onder je vrienden? Of boek een fotoshoot voor tijdens je feest. Zelfs een fotoshoot van een uurtje levert al prachtige beelden op waarvan je achteraf nog eens dubbel en dik kan nagenieten. Je kan een fotoshoot boeken via ‘t Veldt. Dan sturen wij onze fotograaf op je af voor een ‘natural shoot’!

 

Gezellig, duurzaam en vol beleving, zo mag een babyborrel zijn. Toch? Veel succes met de organisatie! En vergeet niet te genieten.

Vorige
Vorige

Hoe maak je van een buitenfeest een feest vol Buitengewone Beleving?

Volgende
Volgende

Hoeveel drankjes en hapjes voorzie je per persoon op een feestje?