Categorie: Feesten, Organiseren

5 stappen voor een gezellige BABYBORREL

Delen mag op: Facebook Twitter LinkedIn

Zijn jullie zwanger? Proficiat! Dan staan jullie heel wat ‘eerste momenten’ te wachten en een fase in je leven waarin een heuse ‘mindshift’ gebeurt. Geloof me, je gaat veel dingen in een ander daglicht zien binnenkort, ‘in a good way’.

 

Wil je de eerste weken na de bevalling even ‘gewoon genieten’ van elkaar, jullie gezinnetje en de tijd samen?  Dan is een babyborrel een goed idee!  Je viert samen met je familie en vrienden dit kleine wonder maar dan wel nadat je even bekomen bent.  Zo’n nieuw leven zet immers alles even op zijn kop.  Toch?  Op een positieve manier, maar niettemin… het brengt heel wat teweeg.

 

Hoe dan ook, misschijn zijn een paar tips wel welkom voor de organisatie van jullie babyborrel?  Hier gaan we.

 

STAP 1: Pin the date!

Eerst en vooral: leg een datum vast.  Een maand of 2 na de geboorte is ideaal.  Zo kunnen jullie in alle rust wennen aan elkaar en dit nieuwe leventje.

STAP 2: Vind een locatie

Je locatie zou er eentje moeten zijn waar je je goed voelt en op je gemak bent.  Vraag jezelf af wat jij verwacht van een locatie voor de babyborrel van die kleine schat van je.  Is dat een grote tuin waarin de kinderen naar hartelust kunnen ravotten, op hun blote voeten als ze daar zin in hebben?  Wil je dat alles georganiseerd wordt voor je of huur je liever een ruimte waarmee je je eigen ding kan doen? Vind je duurzaamheid belangrijk en wil je dat je locatie daar ook aandacht aan besteedt?

Anyway, een locatie zoeken die bij jou past dus. Misschien is dat ‘t Veldt, misschien ook niet. Kijk in ieder geval HIER maar eens als je ‘t Veldt wat beter wil leren kennen en wil inschatten wat we te bieden hebben.

STAP 3:  Kies de catering

Kook je graag zelf en zorg je zelf voor de hapjes en/of nagerechten? Of kies je liever voor professionele catering zodat je zorgeloos tijd en aandacht kan besteden aan je vrienden en familie? Dat kan allebei natuurlijk. Bepaal voor jezelf wat je wil en welk budget je hebt.

Hapjes&Co uit Kasterlee zorgt bijvoorbeeld voor een uitgebreid en lekker broodjes- of hapjesbuffet, aansluitend bij jouw wensen.  Bieke van Zoetjes&Zundjes uit Arendonk tovert dan weer een fantastisch artisanaal dessertenbuffet op tafel. Met deze cateraars werken wij samen en we raden hen dan ook met een gerust hart aan.

STAP 4: Pimp je feest!

Is dat jouw ding?  Ben je graag bezig met de decoratie?  Maak dan een moodboard voor de inspiratie!  Da’s al dikke pret op voorhand.  Het helpt je ook bij de uiteindelijke uitwerking van je feest, want je hebt dan een mooie verzameling foto’s die je helpen. Een babyborrel leent zich ook prima om met allerlei duurzame DIY’s te experimenteren.  Flessen en potjes recycleren en er mooie seizoensbloemen in zetten bijvoorbeeld. Ben je een ‘Pinterester’? Kijk HIER dan voor inspiratie op onze Pinterestpagina!

Niet jouw ding? Wel dat van ons! Echt waar, dat doen we graag.  Dus we denken heel graag met je mee en kleden ‘t Veldt aan naar jouw wensen.  Wil je daar meer info over? Vul dan ons contactformulier in en we bezorgen je informatie en prijzen.

STAP 5: Create memories! En leg ze vast.

It’s all about the moments! Dus geniet van het feestje en spendeer tijd met de mensen die je lief zijn. Vergeet die momenten niet vast te leggen. Misschien zit er een fotograaf onder je vrienden? Of huur een professionele fotograaf in. Zelfs een fotoshoot van een uurtje levert al prachtige beelden op waarvan je achteraf nog eens dubbel en dik kan nagenieten.

 

Gezellig en duurzaam, zo mag een babyborrel zijn. Toch? Veel succes met de organisatie! En vergeet niet te genieten.